Алкална дијета и све њене предности

Алкална дијета има своје поборнике и критичаре, али и у сваком случају се заснива на пе-ха вредности у људском организму односно односу киселина и база у нашем телу. Ни једно од та два није повољно, ни киселине ни базе, али ако се постигне идеалан баланс, сматра се да ће доћи до ефекта који погодује људском здрављу. У теорији, звучи као добра идеја која би могла да упали, али да ли је заиста тако? Хајде да сазнамо.

У принципу, поборници ове дијете тврде да се људска исхрана значајно променила у последњих 10000 година. И у праву су, јер су до релативно скоро, људи конзумирали углавном бобице, воће и поврће, и евентуално мало протеина ту и тамо. Али у последњих пар векова, конзумирамо прерађене житарице, масније месо и доста намирница богатих солима, засићеним мастима и рафинисаним шећером. То доводи до упала и хроничних болести, па алкална дијета строго забрањује такву храну.

С друге стране, многи људи је сматрају чудесном иако њен ефекат на здравље уме да варира. Да, она делује ако се правилно спроводи и људи су генерално здравији када је практикују, али да ли све ове тврдње имају смисла? Не баш. Иако заговара унос искључиво сирових органских производа попут бобица, воћа и поврћа, као ствари које не нарушавају пе-ха вредност у нашем организму а брани буквално све остало, осећај енергије се углавном приписује плацебо ефекту.

Губљење телесне тежине је стварно и може се квантификовати, али је тешко закључити да ли је то последица алкалне дијете или би исти ефекат био постигнут простим редуковањем шећера у исхрани и физичком активношћу. Овај неутрални алкални ефекат није у потпуности доказан научним чињеницама. Заправо, нема никаквих непобитних доказа да овај начин исхране уопште утиче на пе-ха вредност у нашем организму.

Ово не треба да вас доведе у заблуду око тога да ли алкална дијета може да вам омогне да смршате или да живите здравије; сетите се, рекли смо да људи који је практикују губе на тежини и тврде да се осећају здравије, али нема доказа да је то само због пе-ха вредности на којој се заснива читава наука иза алкалне дијете. Самим тим, пошто не можемо да докажемо да ова дијета утиче на ту кључну вредност, не можемо ни да тврдимо да делује онако како тврди да делује.

С друге стране, избацивањем рафинисаног шећера, сувишних маси и других штетних састојака из ваше исхране ефекат побољшаног здравља свакако неће изостати. На крају крајева, ако сте мршави и добро се осећате, да ли је уопште битно је ли то због алкалне дијете или нечег другог? То, међутим, не значи да пе-ха вредност у вашем организму није битна нити да није у стању да утиче на ваше здравље; то само значи да је нећете поправити тако што једете бобице.

Можда ће ти се свидети и