Хранљиве материје на табелама

Сви знамо некога ко воли да броји калорије или ухватимо сами себе како то радимо с времена на време, али чињеница је да је ово у суштини споредна ствар. Од броја калорија које унесемо у себе, далеко је битније одакле оне долазе, јер нису све оне подједнако корисне нити подједнако штетне. Празне калорије које долазе из рафинисаног шећера и белог брашна ни на који начин не доприносе здрављу. С друге стране, калорије из протеина дуже ослобађају енергију и сматрају се здравијом варијантом. А притом помажу и ако покушавате да набаците мишићну масу.

Од свих табела на полеђини етикете, ова је обично највећа и има највише ставки. Ту спадају масти, протеини, минерали, витамини, влакна и угљени хидрати. Притом треба нагласити да ниједан природни састојак хране, чак ни оне нездраве, није лош сам по себи. Чак и масти и соли су неопходне организму да би нормално функционисао, али ствар је у томе да их уносимо више него што нам је потребно и да због тога праве штету.

Много је битнија секција која се бави ретким а корисним хранљивим материјама које иначе не уносимо довољно, као што су влакна, витамини А и Ц, гвожђе и др. Сваки од њих има сопствене предности али и мане, па и о њима морамо водити рачуна. Витамин А је на пример добар за вид и кожу али и помаже око дигестивног тракта, када га уносимо у правој размери. Али то не значи да нам ништа неће бити ако претерамо с њим.

Поента је у томе да поредимо колико хранљивих састојака има по унетој калорији. Што више, то боље. Овако доносимо одлуке које су далеко боље по наше здравље. Већина људи користи ставке са ове табеле да контролише унос шећера и масти, али исто тако могу да контролишу и унос хранљивих материја. Хранљиви садржај се мери двема бројкама.

Прва од њих представља количину хранљивих материја унутар једне порције или чаше. Обично се изражава у грамима или милиграмима, у зависности од других фактора. Ово баш и није тако згодно осим ако не знате у грам колико вам хранљивих материја треба. Друга цифра међутим је далеко важнија. То је дневна препоручена вредност и она вам говори колико вам је потребно хранљивих материја дневно, обично по ставкама. На тај начин знате колико порција смете да унесете дневно или макар колико порција смете да конзумирате а да не пореметите начин исхране и стил живота који практикујете.

Поред тога, ту је и мноштво других фактора, које не морате нужно да видите на самој полеђини производа. Веома је битно знати шта уносите у организам, а срећом ту је интернет где може свашта да се сазна о свим могућим намирницама и производима.

Можда ће ти се свидети и