Шта нам ради висок холестерол?

Вишак холестерола у крви може да проузрокује озбиљне здравствене проблеме, али све чешће чујемо причу о добром и лошем холестеролу. Како би избегли болести срца и крвних судова, потребно imprumut rapid је да подигнемо свест о холестеролу и усвојимо правилне навике у исхрани. Обично, доктори консултују такозвану липопротеинску плочу пре него што одреде да ли је ниво холестерола исувише висок или не. С тим у вези, постоје три врсте холестерола.

Као прво, имамо липопротеине ниске густине, односно такозвани лош холестерол credit rapid fara acte. Нажалост, највећи део холестерола у вашем организму долази управо одатле. Високи ниво ових липопротеина се доводе у везу са ризиком од шлога, срчаних болести, артеросклерозе и других обољења. Насупрот томе имамо добар холестерол или липопротеине високе густине који помаже у отклањању лошег холестерола тако што га транспортује до јетре. И на крају, ту су триглицериди који су извор енергије од примарног значаја за наш организам. Без њих не бисмо имали довољно енергије за било шта.

Која храна помаже око холестерола? Пре свега, сирова храна, и то у облику свежег воћа и поврћа. Вегетаријанце по правилу не мучи холестерол, а ако сте веган то је још боље. Прерађена храна је најгора, тако да је најбоље да се држите зеленог поврћа, здравих орашастих плодова и добрих биљних уља. Не верујте слепо табелама на производима, јер чак и ако пише да производ садржи 0 грама транс масти, њих и даље може бити и до пола грама у свакој порцији. Нешто у вези законске регулативе… Тако да је најбоље да избегавате засићене масти а ако баш морате да кувате, том приликом користите искључиво маслиново уље и то оно девичанско.

Исхрана богата влакнима чини чуда око холестерола. То значи да житарице са целим зрном, пасуљ, овас и агруми могу умногоме да вам оборе холестерол. С друге стране, масти су вам и даље неопходне тако да и да хоћете не можете да их у потпуности искључите. Сам холестерол, пак, можете ефикасно држати под контролом и то уз минималан труд. Треба да избегавате месне прерађевине попут сланине и шунке, јаја су изгледа добра али у ограниченим количинама и правилно припремљена.

Холестерол можда има лошу репутацију, али није сваки холестерол лош. Нажалост, једино су људи који сасвим искључују месо и намирнице животињског порекла из исхране колико-толико сигурни од негативних последица које лош холестерол носи са собом. Нажалост, то значи и да остају ускраћени за добар део триглицерида, али њих могу и да надокнаде специјалним намирницама тако да не угрожавају своје здравље. Ипак, пре него што одлучите да пређете у вегетаријанце или вегане, обавезно консултујте нутриционисту ради израде програма идеалне исхране како бисте били сигурни да неће бити негативних последица по ваше здравље. Осим тога, све што треба је јака воља и довољно опреза приликом избора намирница све ће бити у реду.

Можда ће ти се свидети и